Αλλάζουν οι κανόνες στην κινητή τηλεφωνία με το νέο έτος. Οι εταιρίες θα μπορούν να βάζουν φραγή για χρέη από 150 ευρώ και πάνω σύμφωνα με τον Διονύση Λιναρδάτο, στέλεχος της Επιτροπής τηλε-πικοινωνιών και ταχυδρομείων.
Όπως είπε στο News 24/7 στους 88,6, οι εταιρίες θα είναι πλέον υποχρεωμένες να ενημερώνουν τους συνδρομητές όταν θα έχουν καταναλώσει το 80% του πακέτου τους ενώ μετά τη λήξη του συμβολαίου απαγορεύεται οποιαδήποτε χρέωση στον πελάτη που θέλει να αλλάξει εταιρία.
Αναλυτικότερα, είπε: “Έχουμε λάβει πρωτοβουλίες βάσει καταγγελιών. Οι καταναλωτές αισθάνονται πως δεν μπορούν να ελέγξουν τον λογαριασμό τους. Θέλουν να ελέγχουν την πρόοδο του λογαριασμού. Θα υπάρχει το μήνυμα της κατανάλωσης στο 80% και το 100% για τα megabyte.
Για τη δυνατότητα να βάλουν οι καταναλωτές φραγή όταν ο λογαριασμός φτάσει σε ένα όριο, είπε:
“Δεν θα γίνει αυτόματα από την εταιρία. Θα πρέπει να το έχει ζητήσει ο συνδρομητής από την εταιρία σε κατάστημα. Από την αρχή του 19 θα ισχύει αυτό. Η εταιρεία θα του παρέχει τη δυνατότητα να βάλει φραγή και θα του δίνει 3 επιλογές. Η χαμηλότερη δεν μπορεί να είναι κάτω από 150 ευρώ, αν θέλει η εταιρεία μπορεί να βάλει μικρότερη αλλά μόνο αν το θέλει η ίδια. Οι άλλες δύο θα είναι για μεγαλύτερα ποσά”.
“Υπάρχουν καταγγελίες πελατών”, πρόσθεσε για να συνεχίσει: “αλλά προχωρώντας η τεχνολογία δίνει και τις δυνατότητες για να υλοποιηθούν αυτά τα βήματα. Δίνεται ας πούμε σήμερα η δυνατότητα παρακολούθησης προόδου μέσω app ή ιστοσελίδας”.
Για τον παρεχόμενο έλεγχο λογαριασμό ανέφερε πως οι εταιρείες το έκαναν μέχρι σήμερα με δική τους πρωτοβουλία, αλλά πλέον είναι υποχρέωσή τους.
“Οι καταναλωτές θα πρέπει να εξοικειωθούν καλύτερα με τα κινητά τους τηλέφωνα, να μάθουν τα εργαλεία για να κατανοούν την κατανάλωση megabyte”, σημείωσε.
Για την κατάργηση προστίμου υφιστάμενης σύμβασης απάντησε: “το συμβόλαιο δέσμευσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δεν μπορεί να σπάσει. Δεν θα υπάρχει όμως χρέωση αν περάσει αυτός ο χρόνος και δεν έχει γίνει ανανέωση της σύμβασης. Σε αυτή την περίπτωση η κατάργηση της σύμβασης δεν έχει χρέωση, πέναλτι. Μέχρι σήμερα κάποιες εταιρείες ανάγκαζαν τον καταναλωτή να πληρώσει τέλος”.
Αλλάζουν οι κανόνες στην κινητή τηλεφωνία με το νέο έτος. Οι εταιρίες θα μπορούν να βάζουν φραγή για χρέη από 150 ευρώ και πάνω σύμφωνα με τον Διονύση Λιναρδάτο, στέλεχος της Επιτροπής τηλε-πικοινωνιών και ταχυδρομείων.
Όπως είπε στο News 24/7 στους 88,6, οι εταιρίες θα είναι πλέον υποχρεωμένες να ενημερώνουν τους συνδρομητές όταν θα έχουν καταναλώσει το 80% του πακέτου τους ενώ μετά τη λήξη του συμβολαίου απαγορεύεται οποιαδήποτε χρέωση στον πελάτη που θέλει να αλλάξει εταιρία.
Αναλυτικότερα, είπε: “Έχουμε λάβει πρωτοβουλίες βάσει καταγγελιών. Οι καταναλωτές αισθάνονται πως δεν μπορούν να ελέγξουν τον λογαριασμό τους. Θέλουν να ελέγχουν την πρόοδο του λογαριασμού. Θα υπάρχει το μήνυμα της κατανάλωσης στο 80% και το 100% για τα megabyte.
Για τη δυνατότητα να βάλουν οι καταναλωτές φραγή όταν ο λογαριασμός φτάσει σε ένα όριο, είπε:
“Δεν θα γίνει αυτόματα από την εταιρία. Θα πρέπει να το έχει ζητήσει ο συνδρομητής από την εταιρία σε κατάστημα. Από την αρχή του 19 θα ισχύει αυτό. Η εταιρεία θα του παρέχει τη δυνατότητα να βάλει φραγή και θα του δίνει 3 επιλογές. Η χαμηλότερη δεν μπορεί να είναι κάτω από 150 ευρώ, αν θέλει η εταιρεία μπορεί να βάλει μικρότερη αλλά μόνο αν το θέλει η ίδια. Οι άλλες δύο θα είναι για μεγαλύτερα ποσά”.
“Υπάρχουν καταγγελίες πελατών”, πρόσθεσε για να συνεχίσει: “αλλά προχωρώντας η τεχνολογία δίνει και τις δυνατότητες για να υλοποιηθούν αυτά τα βήματα. Δίνεται ας πούμε σήμερα η δυνατότητα παρακολούθησης προόδου μέσω app ή ιστοσελίδας”.
Για τον παρεχόμενο έλεγχο λογαριασμό ανέφερε πως οι εταιρείες το έκαναν μέχρι σήμερα με δική τους πρωτοβουλία, αλλά πλέον είναι υποχρέωσή τους.
“Οι καταναλωτές θα πρέπει να εξοικειωθούν καλύτερα με τα κινητά τους τηλέφωνα, να μάθουν τα εργαλεία για να κατανοούν την κατανάλωση megabyte”, σημείωσε.
Για την κατάργηση προστίμου υφιστάμενης σύμβασης απάντησε: “το συμβόλαιο δέσμευσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δεν μπορεί να σπάσει. Δεν θα υπάρχει όμως χρέωση αν περάσει αυτός ο χρόνος και δεν έχει γίνει ανανέωση της σύμβασης. Σε αυτή την περίπτωση η κατάργηση της σύμβασης δεν έχει χρέωση, πέναλτι. Μέχρι σήμερα κάποιες εταιρείες ανάγκαζαν τον καταναλωτή να πληρώσει τέλος”.