Με άριστες εντυπώσεις έμειναν οι δημοσιογράφοι οι οποίοι επισκέφθηκαν περιοχές της Αρκαδίας, μετά από πρόσκληση του Επιμελητηρίου Αρκαδίας, στα μεγαλύτερα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ της Ελλάδας.
Στο ταξίδι που διοργανώθηκε από το Επιμελητήριο Αρκαδίας, 5-7 Απρίλιου και υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, μέσω της Πελοπόννησος Α.Ε., στο πλαίσιο του Έργου «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ», συμμετείχαν δημοσιογράφοι από τα ηλεκτρονικά μέσα, ALPHA TV, ANTENNA TV, τις ιστοσελίδες: Tourism Today, Greek Travel Pages, newmoney, news247, το περιοδικό ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ και τις εφημερίδες: Ναυτεμπορική, Πρώτο Θέμα, Real News και Ελεύθερος Τύπος.
Κατά την εκδήλωση υποδοχής της αποστολής, δόθηκε συνέντευξη τύπου από την Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης κα. Ντίνα Νικολάκου, τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αρκαδίας κ. Γιάννη Τρουπή και τον Πρόεδρο του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας κ. Γιάννη Σαμπράκο με κύρια θέματα την πλούσια ιστορία και πολιτιστική παράδοση της Αρκαδίας, τις δυνατότητες που προσφέρει στους επισκέπτες, τις υποδομές και τα έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν στο
άμεσο μέλλον.
«Η Αρκαδία πρέπει να μπει πάλι στον χάρτη επισκεψιμότητας… πρέπει να διαφημιστεί και να αξιοποιήσει τα αγαθά που προσφέρει όπως, αθλητικό, θρησκευτικό, περιηγητικό τουρισμό, αλλά και να προβάλει τa αρκαδικά προϊόντα και επιχειρήσεις» αναφέρει ο κ. Τρουπής στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα ποιοτικά και πιστοποιημένα προϊόντα που παράγονται στην περιοχή. Τόνισε δε ότι οι υποψήφιοι πολιτικοί πρέπει να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους στις προτάσεις που έχει κάνει το Επιμελητήριο Αρκαδίας για την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων ακόμα και από τη θέση της αντιπολίτευσης .
Η κα. Ντίνα Νικολάκου αναφέρθηκε στην ανάπτυξη των υποδομών τουρισμού σε όλη την Αρκαδία, στην προσβασιμότητα της Πελοποννήσου μέσω οδικού δικτύου καθώς και στο διεθνώς αναγνωρίσιμο προφίλ «Μυθική Πελοπόννησος», το οποίο λειτουργεί ευεργετικά, για όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου, στην προώθηση τουριστικού προϊόντος.
Για το brand name της Αρκαδίας έκανε λόγο ο κ. Σαμπράκος, επισημαίνοντας τη φιλοξενία των Αρκάδων και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που προσφέρει η Αρκαδία στους επισκέπτες της καθώς και για το πλούσιο ιστορικό και πολιτιστικό απόθεμά της κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στη μυθολογία της. «Η Αρκαδία είναι ένας ασφαλής προορισμός που τα έχει όλα. Έχουμε έναν θεματικό τουρισμό πολύ καλό, έχουμε τα μονοπάτια μας, έχουμε τα οινοποιεία μας, έχουμε μέρη τα οποία είναι ιστορικά, καταπληκτικά χωριά τα οποία έχουν κρατήσει την αρχιτεκτονική τους και θα θέλαμε στο κομμάτι αυτό σε συνεργασία με την υπόλοιπη Πελοπόννησο να αναπτύξουμε ένα μοντέλο Θεματικού εναλλακτικού τουρισμού που να προσομοιάσει, επιτρέψτε μου την έκφραση η Αρκαδία μπορεί να γίνει η Τοσκάνη της Ελλάδας.» τόνισε στη διάρκεια της συνέντευξης του.
Μετά το πέρας της συνέντευξης τύπου ο Πρόεδρος της ΚοινΣΕπ Μαίναλον κ. Γιάννης Λαγός παρουσίασε το «Mainalon Trail» την πρώτη πιστοποιημένη με ευρωπαϊκές προδιαγραφές πεζοπορική διαδρομή, 75 χιλιομέτρων, στην Ελλάδα η οποία ενώνει εννέα οικισμούς και ικανοποιεί και τον πιο απαιτητικό λάτρη της φύσης.
Κατά την παραμονή τους οι δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα μαγευτικά χωριά της Αλωνίσταινας, του Χρυσοβιτσίου, της Τεγέας και την ευρύτερη περιοχή του Άστρους όπου επισκέφτηκαν μουσεία, μονές και εκκλησίες.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του Fam Trip πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους συλλόγους σωματεία καταλυμάτων της Βόρειας και Νότιας Κυνουρίας προκειμένου να παρουσιάσουν τις δράσεις τους και το τουριστικό κλίμα που επικρατεί στις εν λόγω περιοχές.
Τέλος, οι ξεχωριστές γαστρονομικές προτάσεις από τα εστιατόρια που γεύτηκαν τις Αρκαδικές συνταγές με τα μοναδικά τοπικά προϊόντα ως αυθεντικό πολιτιστικό στοιχείο, έδωσαν προστιθέμενη αξία στην γνωριμία τους με την Αρκαδία.
Ιδιαίτερα την πρώτη μέρα της επίσκεψής τους, είχαν την ευκαιρία, όχι μόνο να δοκιμάσουν αλλά και να παρακολουθήσουν ζωντανά να φτιάχνονται, από καταξιωμένους μάγειρες – σεφ της Αρκαδίας μοναδικές Αρκαδικές συνταγές όπως: Κουνέλι Λαγωτό, Αγριογούρουνο στιφάδο, Παστό χοιρινό Αρκαδίας με αυγά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στη διάρκεια της επίσκεψής τους είχαν την ευκαιρία μεταξύ άλλων να απολαύσουν «ΒΡΑΔΙΑ ΤΑΝΓΚΟ» στο Μεγάλο Καφενείο, να επισκεφτούν: το Ναό Αγ. Φωτεινής Μαντινείας, το Οινοποιείο «ΚΑΛΟΓΡΗ», το Σπήλαιο Κάψια, τον Ι.Ν.Αγ. Παρασκευής Αλωνίσταινας, το Μουσείο Δασικής Ιστορίας Μαινάλου, το Μαλλιαροπούλειο Θέατρο Τρίπολης, το Πολεμικό Μουσείο Τρίπολης, το Μουσείο Τεγέας, τη Μονή Λουκούς.
Το Επιμελητήριο Αρκαδίας ευχαριστεί θερμά: Τον Δήμο Βόρειας Κυνουρίας για την προσφορά του γεύματος των Δημοσιογράφων στο Άστρος, το τμήμα τουρισμού του Δήμου Τρίπολης για την ξενάγηση των δημοσιογράφων στην Τρίπολη, Αλωνίσταινα, Χρυσοβίτσι και στις ευρύτερες περιοχές και στο πλούσιο υλικό που παρουσίασε με τις εκδηλώσεις της Τρίπολης.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες: στην Πολιτισμολόγο, MSc Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων κα. Νικολέττα Πλατανίτη, για τον σχεδιασμό της περιήγησης και τη παρουσία της σε όλη τη διάρκεια της αποστολής, στον Πρόεδρο του Μαντινειακού Συνδέσμου κ. Ευάγγελο Καπόγιαννη για την παρουσίαση της Αγίας Φωτεινής στην Αρχαία Μαντινεία, στον κ. Γρηγόρη Ρουσιώτη για την παρουσίαση του Σπηλαίου Κάψια, στη Διευθύντρια του Πολεμικού Μουσείου παραρτήματος Τρίπολης κα. Σταυρούλα Πανταζοπούλου για την παρουσίαση του Πολεμικού Μουσείου Τρίπολης.
Για τα κεράσματα από τις επιχειρήσεις: «Καφέ Κάψια» στο χωριό Κάψια και «Μπαρμπαθόδωρος» στην Αλωνίσταινα, που με δική τους πρωτοβουλία κάλεσαν τους δημοσιογράφους, κυριολεκτικά από τον δρόμο και τους κέρασαν αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά την φιλοξενία της Αρκαδίας.
Στους σεφ που επιμελήθηκαν, με συντονιστή τον κ. Βασίλη Αθανασιάδη, το event γαστρονομίας που πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια του Fam Trip, κ.κ. Νίκο Πιτερό , Δημήτρη Παπαγεωργίου και Χρήστο Ραδαίο.
Το ταξίδι εξοικείωσης αναμένεται να προσφέρει σημαντική προβολή των περιοχών αυτών και εντάσσεται στις στρατηγικές πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου Αρκαδίας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην Αρκαδία.