Μπορεί μια ιδιωτική κλινική, ενώ είναι κλειστή, να νοσηλεύει ασθενείς και να εισπράττει νοσήλια για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ; Μπορεί ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης να παρεμβαίνει υπέρ του ιδιώτη -ιδιοκτήτη της κλινικής- ενώ γνωρίζει ότι η δραστηριότητα του τελευταίου στο χώρο της υγείας ελέγχεται από τη Δικαιοσύνη και τον ΕΟΠΥΥ; Και μπορεί ο κ. Πολάκης χωρίς να έχει καν αρμοδιότητα να «κουνάει το δάχτυλο» σε έναν αιρετό αξιωματούχο της αυτοδιοίκησης επειδή αυτός δεν ανάβει το πράσινο φως για την επαναλειτουργία της συγκεκριμένης κλινικής, παρότι από τον νόμο αυτό δεν επιτρέπεται;
Όπως μεταδίδει το protothema.gr, σύμφωνα με επίσημο έγγραφο που υπογράφει ο κ. Πολάκης, και έχει στη διάθεσή του το protothema, ναι, μπορεί. Βγάζοντας την… αριστερή του κάπα και εγκαταλείποντας για λίγο τον αγώνα του για την ανοικοδόμηση του ΕΣΥ ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας κόπτεται για πρώτη φορά για έναν ιδιώτη της υγείας. Σαφώς το ζήτημα που ανακύπτει δεν είναι ότι ο αψύς Κρητικός της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας υπερασπίζεται έναν ιδιώτη – όσο κι αν αυτό ξενίζει τους συνοδοιπόρους του – αλλά ότι ο Θεσσαλός κλινικάρχης υπέρ του οποίου παρεμβαίνει, έχει ένα εξαιρετικά επιβαρυμένο παρελθόν στο χώρο του επιχειρείν, και γι΄αυτό μάλιστα είναι υπόδικος.
Τα ευρήματα του Σώματος Υπηρεσιών Υγείας
Όπως προκύπτει από σειρά εγγράφων των ελεγκτικών αρχών που έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα, ο εν λόγω ιδιώτης διαθέτοντας τρεις κλινικές υπολογίζεται ότι ζημίωσε το δημόσιο με τουλάχιστον 19 εκατ. ευρώ κατά το διάστημα 2007-2011 και 2012-2014. Tα έγγραφα αποτελούν προϊόν ελέγχου των αρχών για τη μη λειτουργούσα γενική κλινική «Άγιος Λουκάς» (πρώην Γενική Κλινική Λάρισας «Αγιοι Ανάργυροι ΑΕ, πρώην Euromedica ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΑΕ) και την ψυχιατρική κλινική «Ιπποκράτειο» στη Λάρισα.
Η Γενική Κλινική Λάρισας EUROMEDICA ΘΕΟΤΟΚΟΣ από το 2013 δεν λειτουργούσε λόγω της επίσχεσης εργασίας των εργαζομένων της. Τον Μάρτιο του 2014 η διοίκηση της κλινικής ανέστειλε τη δραστηριότητά της, ενώ τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους διακόπηκε και η σύμβασή της με τον ΕΟΠΥΥ. Ο νόμος ορίζει πως η αναστολή της δραστηριότητας μιας κλινικής πρέπει να συνεπάγεται εισήγηση προς τον Περιφερειάρχη για άρση της βεβαίωσης καλής λειτουργίας (την εισήγηση κάνει ειδική Επιτροπή της Υγειονομικής Περιφέρειας) και βάσει αυτής απόφαση του Περιφερειάρχη για ανάκληση της άδειας λειτουργίας. Στην προκειμένη περίπτωση δεν έγινε τίποτα από αυτά. Τουναντίον η κλινική λάμβανε παρατύπως και παρανόμως βεβαιώσεις καλής λειτουργίας από τα αρμόδια όργανα που της εξασφάλιζαν ουσιαστικά παράταση για την πολύτιμη όπως αποδεικνύεται άδειά της. Η έκθεση ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) που βρίσκεται πλέον στα χέρια του Εισαγγελέα, διαπιστώνει βήμα βήμα όλες αυτές τις πράξεις και παραλείψεις. Επιπλέον, περιγράφεται στο πόρισμά τους πως οι εκπρόσωποι της κλινικής προσπαθούσαν να κερδίσουν συνεχώς χρόνο: ενώ η κλινική υπολειτουργεί και τελικά πέφτει σε «κώμα» και οι εργαζόμενοι έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας, υποβάλλονται συνεχώς αιτήματα προς τις υπηρεσίες της Περιφέρειας για ανακαίνιση, μετατροπή χρήσης, κατάργηση τμημάτων της κλινικής κοκ.
Στο πολυσέλιδο πόρισμα του ΣΕΥΥΠ αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι: α) η κλινική κατά παράβαση της νομοθεσίας στεγάζονταν σε κτήριο που δεν ήταν και δεν είναι μέχρι σήμερα αυτόνομο και ανεξάρτητο, β) η διοίκηση της κλινικής δεν υπέβαλε ποτέ στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του υπ. Υγείας τα θεωρημένα αρχιτεκτονικά σχέδια ούτε και τον κατάλογο ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, γ) δεν διέθετε νοσηλευτικό προσωπικό αν και η διοίκησή της βεβαίωνε ότι το 2014 (από 1-1 εως 31-9) είχε νοσηλεύσει 666 ασθενείς! Όπως διαπίστωσαν οι ελεγκτές του ΣΕΥΥΠ οι νοσηλευτές στην κλινική ήταν… είδος προς εξαφάνιση και στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν ξεπερνούσαν τα τρία άτομα – αναμενόμενο με δεδομένο ότι οι εργαζόμενοι ήταν σε επίσχεση εργασίας και τελικά η διοίκηση έκανε αναστολή δραστηριότητας.